• Kevin Durant Shoes
  • KD 7
  • KD 7 Shoes
  • Kyrie Irving Shoes
  • Lebron 12
  • Lebron James Shoes
  • Lebron Shoes
  • Lebron James Shoes
  • Nike Free
  • Nike Free Run
  • Air Max Shoes
  • Cheap Air Max Shoes
  • Lebron James Jersey
  • Kobe Bryant Jersey
  • Kevin Durant Jersey
  • Air Jordan Shoes
  • Moncler Jackets
  • Supra Shoes
  • Supra Skytop Shoes
  • Louis Vuitton Bags
  • Louis Vuitton HandBags
  • Louis Vuitton Bags
  • Kobe Bryant Shoes
  • Michael Jordan Jersey
  • Blake Griffin Shoes
  • Russell Westbrook Shoes
  • Jeremy Scott shoes
  • Jeremy Scott Adidas
  • Tenis Adidas Springblade
  • Kevin Durant Shoes
  • Kobe Bryant Shoes
  • KD Shoes Store
  • KD Sneakers
  • Lebron Basketball Shoes
  • Adidas Porsche Design
  • kd shoes
  • Cheap Herve Leger Dress
  • Cheap Lebron Shoes
  • Adidas Porsche Design
  • Lebron James Shoes
  • Coach Retail Store
  • nba jerseys
  • louis vuitton handbags
  • Cheap Lebron 11
  • Kobe Bryant Shoes
  • Kevin Durant Shoes
  • louis vuitton belts
  • kobe shoes
  • Kevin Durant Shoes
  • Los Angeles Clippers Jerseys
  • Toronto Raptors Jerseys
  • kd 6
  • kd 7
  • kobe 9
  • صفحه اول
    معرفی
    خبرها و نکته ها
    کلاس ها و کارگاه ها

    نمایشگاه عکاسی پرتره معاصر
    چهارمین نمایشگاه از مجموعه ی "پرتره اکنون" با آثار شش عکاس هنری که به سفارش مجلاتی مانند نیویورکر، اسکوایر و نیویورک تایمز مگزین پرتره هایی از آدم های مشهور و گمنام را کار کرده اند در نشنال پرتره گالری در واشنگتن به نمایش گذاشته شده است. عکاسان این نمایشگاه مارتین اسکلر، استیو پایک، الک ساث، کتی گرانن، جاسلین لی و رایان مک گینلی رویکردهایی متفاوت از پرتره در قرن 21 را در معرض دید بینندگان گذاشته اند و از هر کدام چند نمونه اثر به همراه متن هایی از عکاسان و درباره ی آنان به صورت آنلاین در دسترس است.

    http://www.npg.si.edu/exhibit/feature/

    اهل صفحه نمایش می شویم
    فشرده ای از مقاله روزنامه نیویورک تایمز در باره ی فراگیر شدن صفحه نمایش:
    همه جا حاضر بودنِ صفحه نمایش دارد اتفاق می افتد: منزل، خیابان، فروشگاه ها، تلفن همراه و ... تغییر تکنولژی تغییر فرهنگ را در پی دارد. روزگاری، فرهنگ بر حول زبان شفاهی می چرخید و پس از آن ابداع حروف متحرک فلزی گوتنبرگ، نوشتن را به جایگاه مرکزی در فرهنگ کشاند. اکنون تکنولژی، رسانه ی مسلط را تغییر می دهد. تصاویر و به ویژه تصاویر متحرک ما را از اقتدار و مولفان مقتدر دور می کند. در دوره ی شفاهی امر ذهنی حاکم بود و در دوره ی نوشتار امر عینی. اکنون مجددا امر ذهنی در حال پیروز شدن است.
    اکنون ساختن فیلم بسیار آسان شده است. در سپتامبر گذشته بیش از ده میلیارد تماشای ویدئو در یوتیوپ صورت گرفته است. تکنولژی دیجیتال موجب شده ساختن فیلم مانند نوشتن شود: پیکسل به پیکسل به جای حرف به حرف. این امر در عکاسی هم دارد اتفاق می افتد. هر لحظه هزاران عکاس آخرین عکس هایشان را در وب سایت فلیکر قرار می دهند. تا کنون بیش از سه میلیارد عکس بر روی این وب سایت گذاشته شده است. فقط دویست هزار عکس از پل گلدن گیت با هر زاویه و شرایط نوری وجود دارد. این امر برای مدل های سه بعدی در گوگل هم صدق می کند. اکنون با وجود این همه حاضر آماده ها ساختن فیلم مانند نوشتن شده است. نوشتن مگر استفاده از واژگان موجود در یک ترکیب جدید نیست؟ کاری را که با کلمات می کنیم به زودی به آسانی با تصاویر انجام خواهیم داد.
    همانگونه که تصاویر متحرک آسان تر خلق می شوند، آسان تر ذخیره می شوند، آسان تر حاشیه نویسی می شوند، آسان تر ترکیب می شوند تا روایت پیچیده تری را به وجود بیاورند دستکاری آن ها توسط مخاطبین نیز آسان تر می شود. این امر به نقدینگی تصاویر مانند واژه ها می انجامد.
    ما اکنون به مردم اهل صفحه نمایش تبدیل شده ایم. سال گذشته کارخانه های تولید کننده ی صفحات نمایش دیجیتالی چهار میلیارد صفحه نمایش جدید تولید کرده اند و انتظار دارند در سال آینده میلیاردها بیشتر تولید کنند. با ابداع جوهر الکترونیکی، نمایش تصویر بر روی هر سطح تخت آغاز خواهد شد.

    http://www.nytimes.com/2008/11/23/magazine/23wwln-future-t.html?_r=2&ref=magazine&pagewanted=all


    نود و هفتمین کنفرانس سالیانه هنرهای تجسمی  
     
    College Art Association  بزرگترین همایش بین المللی هنرهای تجسمی را در 25-28 فوریه سال 2009 در لس آنجلس برگزار میکند.
    نود و هفتمین کنفرانس سالیانه این انجمن هنری که اهمیت فوق العاده ای در تاریخ هنر ونقد هنری دارد شامل بیش از 200 نشست است که هر نشست شامل چند سخنرانی و یا میزگرد بوده و بیش از 5000 هنرمند، مورخ هنر، منتقد، آموزش دهنده هنر، مدیر موزه و ... در آن شرکت می کنند تا موضوعات متنوعی را در باره ی هنر از دوران مختلف و رسانه های متفاوت بررسی کنند. انجمن فوق اخیرا نشست های این کنفرانس با سخنرانان و عناوین سخنرانی شان را منتشر کرده است. اگر چه به علت فقدان چکیده اطلاعات زیادی را نمی توان از آن دریافت کرد اما با دانستن عناوین و نام سخنرانان حداقل میتوان در جریان حساسیت های فاضلان معاصر در رشته های مختلف هنرهای تجسمی قرار گرفت. اگر خداوند رفتن به کنفرانس را قسمت کند که فبها!
    به چند نمونه از ابتدای لیست که نظرم را جلب کرد توجه کنید:

    “Ornaphobia” and Subsequent Uses of Ornament in Painting
    Thomas Weaver, Hunter College, City University of New York

    Drawing as Reenactment: The Politics of Drawing in Recent Art
    Claire Gilman, independent curator, New York

    The Fate of the Photographic
    Anne Marie Oliver, Pacific Northwest College of Art; University of California, Santa Barbara

    The Impossibility of Neutrality
    Wiebke Leister, University of the Arts London

    Photographic Contacts: Reflections on Photography and Orientalism
    Ali Behdad, University of California, Los Angeles

    Photography, History, (Dis)Belief
    Ulrich Keller, University of California, Santa Barbara

    http://conference.collegeart.org/2009/sessions.php?period=2009

     موتاسیون 2/ ثابت های متحرک
    ماه عکاسی اروپایی این روزها شامل نمایشگاه ها کنفرانس ها و کارگاه های متعددی است که در پاریس، برلین، براتیسلاوا، لوکزامبورگ، رم، مسکو و وین در حال برگزاری است. یکی از نمایشگاه های ویژه این برنامه که در هفت شهر فوق به نمایش در می آید در ادامه برنامه موتاسیون سال گذشته موتاسیون2 است که به تغییرات فن آوری و هنری عکاسی می پردازد. موتاسیون 2 نمایشگاهی دارد با عنوان "ثابت های متحرک" شامل تعدادی ویدئوآرت از هنرمندان اروپایی که در آن ها مرز تمایز میان عکاسی و ویدئو آرت به هم ریخته است تا بیننده را به بررسی کشف قلمروهای جدید فرا بخواند.
    برای ماه عکاسی اروپا و ورود به سایت های شهرهای مختلف به این آدرس

     http://www.europeanmonthofphotography.eu

    و برای اطلاعات و آدرس هنرمندان ثابت های متحرک از این آدرس استفاده کنید.

    http://www.mep-fr.org/us/actu/muii.htm

     اعلام چهارچوب مفهومی دوسالانه استانبول
    گروه چهار نفره "چه چیزی؟ چگونه و برای چه کسی؟" که سازمان دهنده یازدهمین دوسالانه استانبول هستند طی یک پرفورمانس در برابر خبرنگاران چهارچوب مفهومی دوسالانه را اعلام کردند. پس از اجرای پرفورمانس آن ها به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ دادند. عنوان این دوسالانه "چه چیزی بشریت را زنده نگه می دارد" بر گرفته از ترانه ای است که بخش دوم اپرای "سه پنی" برتولت برشت با آن تمام می شود. از نظر برگزارکنندگان این دوسالانه شرایط معاصر با 80 سال پیش که برشت اثر فوق را نوشت و اجرا کرد تغییر چندانی نکرده است و همچنان تامل و پاسخ دادن به این سوال ضروری است.
    گروه فوق برای انتخاب هنرمندان دوسالانه به کشورهای مختلف سفر می کنند. تابستان امسال برای دیدن آثار به ایران نیز آمده بودند. اما با اعلام فراخوان هنرمندان نیز می توانند پروژه های پیشنهادی خود را برای آن ها ارسال نمایند.  برای متن تم دوسالانه و فراخوان به این آدرس مراجعه فرمایید.

    http://www.iksv.org/bienal/english/index.asp

     دوسالانه هنرهای تجسمی آمریکای مرکزی
    ششمین دوسالانه هنرهای تجسمی آمریکای مرکزی در هندوراس افتتاح شد. این دوسالانه با همکاری کشورهای گواتمالا، نیکاراگوئه، کاستاریکا، پاناما و السالوادور از 1998 آغاز شده و هر بار در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی برگزار می شود. هر کشور شش هنرمند و هنر هنرمند دو اثر را به نمایش می گذارد. دوسالانه ای که در گذشته منحصرا نقاشی بود اکنون اشکال مختلف هنر معاصر را در بر میگیرد.
    جای تامل نیست که امروزه کشورهای مذکور که به تنهایی توانایی برگزاری دوسالانه را ندارند با حمایت های بانک ها و نهادهای کشورهای خود مشترکا دوسالانه بر گزار می کنند و به لزوم توجه به هنر معاصر پی برده اند و ما هنوز در ایران چنین دوسالانه ای نداریم؟
     

    http://www.artdaily.org/index.asp?int_sec=2&int_new=27248

     هنر از خاکستر سفر کرده!
    چند سالی است استفاده از خاکستر مردگان برای خلق اثر هنری به یک شغل نه چندان کم درآمد در آمریکا تبدیل شده است. مردم آمریکا نسبت به گذشته تمایل بیشتری دارند تا جسدهایشان سوزانده شود. در مقایسه با چهار تا پنج درصد در پنجاه سال پیش این رقم در حال حاضر به 33 در صد می رسد در حدود 790000 مورد. علت ها هم متفاوت است بعضی این روش را نسبت به دفن کردن طبیعی تر می دانند عده ای محیط زیستی تر و افرادی هم ارزانتر. تا به حال گزارش هایی در باره ی استفاده از خاکستر مردگان برای ساختن مجسمه های کوچک، گوشواره و یا گردن بندی که ذرات معلق آن در شیشه ها دیده می شوند و ... منتشر شده است. چهارشنبه 10 نوامبر فیلادلفیا اینکوایرر گزارشی منتشر کرده است در خصوص استفاده از خاکستر مردگان در نقاشی. تصویر می تواند منظره ی محبوب متوفی یا چهره ی آن ها باشد و یا هر چیزی که بازماندگان درخواست می کنند.

    http://www.philly.com/inquirer/magazine/20081119_Ashes_to_ashes_to_art.html

     کهنترین معبد جهان؟
    مجله سمیتسونیان در شماره ی نوامبر خود از یافته های جدید باستان شناس آلمانی کلاوس اشمیت درباره ی گبکلی تپه در ترکیه گزارش فوق العاده ای را منتشر کرد. گبکلی تپه که در دهه 1960 توسط باستان شناسان آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته بود و تصور می شد که قبرستانی مربوط به دوران قرون وسطاست از 1994 مورد توجه جدید قرار گرفته و اشمیت با تیم خود سازه های کلان سنگی شبیه به استون هنج اما مربوط به 11 هزار سال پیش را کشف کرده است. سازه ها دارای قطرهای 10 تا 30 متر بوده و بلندی سنگ ها که به صورت T شکل می باشند نیز به 5 متر می رسند. بر روی این سنگ ها نقوش برجسته ای از شیر، روباه، مار، عقرب و حیوانات دیگر و همچنین نقوش انتزاعی دیده می شود. از آنجا که در این تپه هیچ نشانی از مسکونی بودن آن تا کنون یافت نشده احتمال داده می شود کارکردی مذهبی داشته است. علاوه بر اعجاب آور بودن ساخت چنین سازه های عظیمی در این دوران مهم تر اینکه نظریه های گذشته مبنی بر توالی کشاورزی، سکونت دائم و ساخت معماری کلان به زیر سوال می رود. چرا که حدود 500 سال پس از ساخت این تپه و نه قبل از آن، کشاورزی دراین منطقه شکل می گیرد.

    http://www.smithsonianmag.com/history-archaeology/gobekli-tepe.html?c=y&page=1#

     موزه مجازی اروپا
    در روز پنجشنبه 20 نوامبر موزه مجازی اروپا افتتاح شد. این پرتال دسترسی مجانی به بیش از دو میلیون کتاب، نقاشی، ویدئو و اسناد دیجیتالی را ممکن می کند. این برنامه بخشی از پروژه ی کتاب خانه ی دیجیتالی اروپاست که قرار است برای سال 2010 آماده شود. آدرس سایت  http://www.europeana.eu/portal/ است . البته به خاطر ترافیک شدید بعد از اعلام خبر و کند شدن آن بنده هنوز موفق به دیدن بخش موزه ها، کتاب خانه ها و مجموعه های دیداری-شنیداری آن نشدم.

    http://www.artdaily.com/index.asp?int_sec=2&int_new=27382

     املی جاسر برنده جایزه هوگو باس
    هنرمند فلسطینی-آمریکایی املی جاسر جایزه صد هزار دلاری هوگو باس که یکی از مهمترین جایزه های هنر معاصر محسوب می شود را از آن خود کرد. نمایشگاهی از آثار او در موزه گوگنهایم از فوریه تا آوریل 2009 برگزار خواهد شد. املی جاسر از رسانه های مختلفی مانند عکاسی، ویدئو، پرفورمانس و چیدمان برای بیان روایت های تاریخی سرکوب شده، تقسیم سیاسی سرزمین ها، منطق آرشیو و... استفاده می کند. او در رام الله و نیویورک زندگی و مستقیما با گروه های فلسطین و عرب در هر دو جا همکاری می کند.
    وی در دوسالانه ونیز 2007 جایزه شیر طلایی هنرمندان زیر 40 سال را نیز برده بود.

    http://www.artdaily.com/index.asp?int_sec=11&int_new=27249&int_modo=1



     هنر مشارکتی

    موزه هنرهای مدرن سان فرانسیسکو نمایشگاه مهمی از شش دهه آثاری که مشارکت مخاطب در آن نقش تعیین کننده ای دارند را از هشتم نوامبر 2008 تا هشتم فوریه 2009 برگزار می کند. بخشی از آثار این نمایشگاه که بیش از 70 اثر از 50 هنرمند و گروه را در بر میگیرد در این موزه و تعدادی به صورت آنلاین به نمایش در می آیند. از آثار اولیه بر مبنای هنر اجرا و هنر مفهومی گرفته تا آثار اینترنتی همه انعکاسی هستند از هم آمیزی تعامل مخاطب، سیاست های اوتوپیایی و رسانه های عمومی.
    هنری که مشارکت بیننده را طلب می کند عموما عدم تعین، تن دادن به تصادف و تغییر را در دستور کار قرار می دهد، تقسیم بندی مرسوم میان هنرمند و مخاطب را به زیر سوال می برد، پیش فرض هایی در باره ی ارزش نمادین هنر و نقش سنتی موزه در نگهداری اشیا را به چالش می گیرد و به جای آن موزه را به عنوان فضایی برای تبادل دوطرفه میان هنرمند و مخاطب اصلاح می کند. این رویکرد هنری غالبا رسانه های هنری را ترکیب می کند، بر فرایند به جای شیئی تاکید دارد و تالیف جمعی را ارج می نهد.
    روزانه اثر مشهور ″33 ′4 جان کیج اجرا می شود و در کنار آن آثار هنرمندانی از جمله مارینا آبراموویچ، ولی اکسپورت، یوکو اونو، جان بالدساری، یوزف بویز، نم جون پایک، رابرت راوشنبرگ، الن کپرو، اندی وارهول، هانس هاکه و... به نمایش در می آید. برای خواندن متن بسیار خوب خبری موزه به آدرس زیر مراجعه کنید

    http://www.sfmoma.org/press/releases/exhibitions/367

     برای دیدن  بعضی آثار و فعالیت های جانبی نمایشگاه به این آدرس مراجعه کنید.

    http://www.sfmoma.org/exhibitions/306

     دو نقاشی راتکو، افقی یا عمودی؟
    در نمایشگاه بزرگ مروری بر آثار راتکو که در گالری تیت در حال برگزاری است دو اثر مشهور این هنرمند از مجوعه ی سیاه بر روی خرمایی عمودی به نمایش گذاشته شده اند در حالی که راتکو خلاف آن را خواسته بوده و گفته می شود در همان جهت هم امضا کرده است. این آثار از 1970 گاه به صورت عمودی و گاه به صورت افقی نمایش داده شده اند. آیا تیت گالری بر خلاف نظر هنرمند آثارش را به جای افقی عمودی به نمایش گذاشته است؟ مقاله ی زیر در تایمز آنلاین به این موضوع پرداخته و چند نمونه دیگر از گذشته که آثار به صورت اشتباهی آویخته شده اند را ذکر می کند.

    http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/visual_arts/article5114849.ece

     بیست و هشتمین دوسالانه سائوپولو:"در تماس زنده"
    بیست و هشتمین دوسالانه سائوپولو با شکلی متفاوت از گذشته در هفته ی پیش افتتاح شد و تا 6 دسامبر 2008 ادامه خواهد داشت. این دوسالانه محلی است برای مشاهده، تامل، و ارائه ایده درباره ی فرهنگ و سیستم دوسالانه ها. این بار تعداد هنرمندان به 42 هنرمند از 21 کشور کاهش یافت اما فعالیت ها بسیار متنوع تر شده است. به جای تلاش برای  نشان دادن فراگیر هنر امروز، به ترسیم خطوط کلی، ساختار و فرایندی که در شکل گیری سبک های هنری موثرند اهمیت داده شد. لذا به جای صرف نشان دادن شیئی هنری به تماس میان مخاطب و تولید آگاهی در یک رویداد جمعی تاکید شده است.
    بخش مهمی از دوسالانه به یک میدان عمومی تبدیل شد برای ملاقات، برخورد حضوری با دیگران، موسیقی، رقص، سخنرانی، پرفورمانس و فضایی اجتماعی برای تعامل میان هنرمندان و مخاطبان. بخش مهم دیگر سالن ویدئو است که در آن ویدئوهای پژوهشی در باره ی آثار ویدئو آرتی است که در بخش میدان به نمایش در می آید. یک طبقه که در گذشته به پاویون های متعددی تقسیم می شده این بار تقسیم نشده، باز و خالی است تا مخاطب به جای تمرکز بر شیئی هنری بر معماری و ساختار آن متمرکز شود و در این قلمرو خلاء ، شهود و عقل، فضای مناسبی برای رشد قدرت خلاقه و ابتکار پیدا کند. نمایشگاه دوسالانه به علت در معرض قرار دادن زمینه ها بیشتر شبیه رفتن به کتابخانه و آرشیو است تا گالری. کتاب خانه ای کاتالوگ، کتاب و ویدئو های بسیاری را در باره ی این دوسالانه و دیگر دوسالانه های جهان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد تا پشت صحنه دوسالانه ها نیز نشان داده شود. سمینارها و سخنرانی ها نیز درباره ی دوسالانه هاست.  

    http://bienalsaopaulo.globo.com/english/artes/noticias/noticias_evento.asp?IDNoticia=161

     

    تاثیرات بحران اقتصادی بر جهان هنر:
    جری سالتز منتقد مشهور در نیویورک مگزین با اشاره به فروش کم در بازار هنری فریز لندن و علی رغم کتمان عده ای مشکلات اقتصادی که در هنر آغاز شده را نشان می دهد. از احتمال بسته شدن تعدادی گالری در نیویورک و اروپا، مجله ها و کاهش فعالیت های موزه ها می نویسد. اما نوشته اش را این گونه به پایان می برد که شرایط سخت برای هنر بد نیست. به قول لورا همپتون: "هنر شکوفا و پیروز خواهد شد اما نه به عنوان سرگرمی، سرمایه گذاری و یا حرفه، بلکه به عنوان چیزی که بود و هست: یک زندگی "

    http://nymag.com/arts/art/features/51525/

    در همین زمینه اکساندرا پی یرز در وال ستریت ژورنال از تاثیرات بحران اقتصادی بر موزه ها نوشت. اینکه موزه هایی ساعات کار خود را کاهش داده اند در حال باز خرید تعدادی از کارمندان خود هستند، موزه ای مانند موزه هنرهای مدرن نیویورک استخدام جدید را قطع کرده است، موزه هایی برای جلب حامیان مالی نمایشگاه های خود امتیازات بیشتری می دهند و.... وی نقش چند فرد و نه نهادها و اعضا موزه ها در سال های اخیر به برنامه های موزه های مهم را بر می شمرد و اینکه در شرایط بحرانی اقتصادی چقدر این کمک ها ادامه خواهد یافت تردید می کند. به مشکلاتی که از تغیر نرخ بهره ها، وام ها، اوراق قرضه ها برای موزه ها پیش می آید نیز اشاره کرده است.

    http://online.wsj.com/article/SB122533230729582915.html?mod=googlenews_wsj

    فروش آثار ایرانی در حراجی کریستیز در روز پنج شنبه گذشته دوبی هم که اصلا تعریفی نداشت:

    http://www.christies.com/LotFinder/searchresults.aspx?intSaleID=22010#action=refine&intSaleID=22010&sid=7ec4ba7b-86e6-40a4-abaf-0f619db7d61a


    خوب، بد و زشت:
    جیمز الکین در شماره اکتبر مجله فریز مقاله ی جالبی را تحت عنوان "خوب، بد و زشت" نوشت که در نیمه ی بالای هر صفحه روایتی از "پنج دلیل برای بدبین بودن در باره ی جهان هنر" آورد و در نیمه ی پایین همان صفحه ضد آن را "پنج دلیل برای خوش بین بودن دراره ی جهان هنر" را به صورت وارونه چاپ کرده است. وی در نتیجه گیری نوشت: من بحث خوش بینانه را پس از بدبینانه گذاشتم تا نوشته تا با یادداشت مثبت تمام شود و هم چنین برای آنکه معمایی خلق کرده باشم. فکر می کنم اگر آنرا مستقیم از اول تا انتها بخوانید به نظر می آید که خوش بینانه ها به بدبینانه ها پاسخ می دهند اما واقعا این کار را نمی کنند. در واقع استدلال های خوش بینانه ها به استدلال های بدبینانه پاسخ می دهند و خوش بینانه ها به گونه ای آورده شده اند که بدبینانه ها را درست نمی فهمند. به نقل از:

    http://arthistorynewsletter.com/

    Designed By Art&Computer Co.